Skip to content

A King is Born!

Onder deze titel verzorgde Vocaal Ensemble En Chantant zaterdag 17 december een prachtig kerstconcert in de goedgevulde St. Catharijnekerk van Brielle. De sfeervolle arrangementen van de King’s Singers vielen bij het publiek in zeer goede aarde. Vocaal Ensemble En Chantant is een projectkoor dat sinds 2014 onder leiding staat van de Mexicaanse dirigente Zuri Ramirez. Het ensemble klonk als een eenheid, de stemmen prima op elkaar afgestemd en het geheel mooi in balans.

A King is Born

Het concert begon met een uit volle borst gezongen ‘Angelus ad Virginem’ door de mannen, gevolgd door een uitbundig ‘In dulce Jublilo’, gezongen door de dames. Daarna kwamen er diverse Spaanstalige stukken aan bod waarbij de solo’s zeer verdienstelijk door zowel de dirigente als door verschillende koorleden voor hun rekening werden genomen. Tussendoor waren er gitaarsolo’s die subliem werden gespeeld door Ozan Saritepe, een zeer getalenteerde jonge Turkse gitarist waar we beslist meer van zullen horen!

Na de pauze werd het zo mogelijk nog mooier. Eerst een samenzang met een bovenstem van de sopranen, daarna een aantal stemmig gezongen stukken met als hoogtepunt het prachtig ingetogen gezongen’Lullabye’ van Billy Joel. Nóg een hoogtepunt was het welbekende en virtuoos gespeelde ‘Asturias’ van I. Albeniz. Tenslotte werd het 6-stemmige ‘La Peregrinación’ van A. Ramirez op een zeer overtuigende manier gezongen. Nadat ‘The Christmassong’ nog werd gezongen als toegift, reageerde het publiek met een staande ovatie. Welverdiend!

Foto’s

Hieronder enkele foto’s van het concert, gemaakt door Joost de Koning.

admin Administrator